اختتامیه نخستین جشنواره سراسری

عفاف و حجاب

بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

اختتامیه نخستین جشنواره سراسری عفاف و حجاب بنیاد شهید و امور ایثارگران به همت مرکز مقاومت بسیج بنیاد روز چهارشنبه 22 تیرماه در مجتمع فرهنگی شهید رسول‌زاده برگزار شد.
به گزارش «بسیج ایثار»، سرهنگ فریبرز خزایی، فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیرخم و دهه امامت و ولایت اظهار کرد: در پی فراخوانی که سال گذشته صورت گرفت مقالاتی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که تعدادی برگزیده شدند و امروز از آن‌ها تجلیل خواهد شد.
دبیر جشنواره عفاف و حجاب بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: باید در تمام مقاطع سال به موضوع عفاف و حجاب توجه کنیم زیرا این امر مختص به زمان کوتاهی نیست و باید در مقاطع مختلف نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشیم.
وی ضمن اشاره به دلیل نامگذاری این هفته به این عنوان بیان کرد: در روز 21 تیرماه در مشهد مقدس و در فاجعه مسجد گوهرشاد اتفاق ناگواری برای مقابله با حجاب و عفاف رخ داد که هدف آن زدودن عفت و پاکدامنی از جامعه اسلامی بود اما مردم متدین مقاومت کرده و شهدای بسیاری را در مسیر پاکدامنی تقدیم اسلام کردند.
خزایی خاطرنشان کرد: این هفته فرصت مناسبی جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تحکیم بنیاد خانواده و همچنین حیا و عفت است و باید توجه کرد حجاب علاوه بر اینکه وسیله‌ای جهت تعالی و تکریم شخصیت و حفظ کرامت انسانی زن و مرد است، بلکه باعث حفظ بنیان خانواده و سلامت جامعه نیز می‌شود.
دبیر جشنواره عفاف و حجاب بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج حیا و عفت را از طریق گفتمان سازی و مواجهه با فرهنگ شیطانی غرب میسر دانست و افزود: این امر می‌تواند جامعه را از شر فرهنگ‌های غلط و شیطانی مصون نگه داشته و در این مسیر هم مردان و هم زنان مسئولند، زیرا نهایت تلاش دشمن امروز برای زدودن عفت و پاکدامنی است که به عنوان بزرگترین سرمایه جامعه دینی ما محسوب می‌شود.
خزایی حجاب را به معنای پوشش بیرونی و عفاف را پوشش درونی عنوان کرد و گفت: این دو عامل بسیار اساسی به سلامت جامعه مربوط می‌شود و امروز نیز توجه به زیست عفیفانه باید در اولویت قرار گیرد زیرا در جامعه ما فرهنگ غالب همین است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید صالح یاسینی، رئیس شورای «اقامه نماز، امربه‌معروف و نهی از منکر» و جانشین ستاد «صیانت حقوق شهروندی و عفاف و حجاب» بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: بر اساس وظیفه شرعی و دینی موظف به دنبال کردن برخی مسائل هستیم و به حکم انسانیت خودمان ملزم به رعایت موازینی هستیم که عفاف و حجاب یکی از آنهاست.
وی ادامه داد: در خصوص عفاف و حجاب در آموزه‌های دینی موارد بسیاری از آیات نورانی قرآن و روایات معصومین (ع) ذیل همان آیات برای ما بیان شده است. پیشینه عفاف و حجاب به خلقت حضرت آدم بازمی‌گردد و در آئین مسیحیت و یهود و بین ایرانیان قبل از اسلام که پیروان دین زرتشت بودند هم مشخص است که به عفت و پاکدامنی و حجاب اهمیت بسیاری داده شده و قید شده که اگر انسان در راه حجاب و عفاف جانش را تقدیم کند، به تعبیری شهید محسوب خواهد شد.
در ادامه این همایش، خانم دکتر بیابانی، مسئول بسیج جامعه زنان کشور و خانم دکتر فرزادی استاد حوزه و دانشگاه نیز پیرامون اهمیت حجاب و عفاف سخن گفتند و از تعدادی از برگزیدگان جشنواره و همچنین بانوان و فرزندان محجبه تجلیل شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








موضوع :
اخبار , اخبار بسیج , اخبار مرکز مقاومت بسیج ایثار , سبک زندگی , ,